Fio 2% sporenie skúsenosti

 V článku píšem o skúsenostiach so "sporiacou jazdou" od Fio banky a 2% úročením.


Najprv screenshoot s vyplatenými úrokmi. V januári som tam vložil postupne 3000€ (čiže úrok bude budúci mesiac vyšší ak nevyberiem rezervu)




Pri zakladaní som mal na výber medzi dvomi produktmi:

Fio konto je špeciálny sporiaci účet bez výpovednej lehoty spravidla s vyšším úročením ako má bežný účet. Fio konto ponúkame v mene CZK a EUR.

Fio sporiaci účet je špeciálny vkladový účet bez výpovednej lehoty s vyšším úročením.



Rozhodol som sa pre Fio konto pretože môžem presúvať peniaze na účet viac krát ,Fio sporiaci účet je vhodný ak plánujete uložiť viac ako 10 000 len prevody sú obmedzené na 4x za miesac to mi nejako neprekáža.

2% je to málo ale treba mať nejakú finančnú rezervu , navyše úrok je pekne zdanený tak ako u syslenia 365

Oproti 365 banke má Fio výhodu že peniaze môžem vložiť naraz , syslenie len odčítava na základe platieb a ide pomaly. Nevýhoda zasa fio má nižšíí účet.

Výhodou je že úroky sa pričítavajú alikôtne každý mesiac peniaze tak môžem vybrať bez toho aby som prišiel našetrený úrok

Obe banky majú účty zadarmo to je dobre inak by sporenie nemalo zmysel , platiť 5€ mesačne za účet by nič nenašetril. 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Syslenie skúsenosti 365 banka

Standby odber elektriny domácnosti