Syslenie skúsenosti 365 banka


V článku popíšem svoje skúsenosti s syslením od 365tky som tam od konca januára 2022 v článku vám odovzdám svoje vedomosti , zistienia. Prvá časť článku je môj update a druhá časť sú skúsenosti klady a zápory ako funguje syslenie. 

Update: 3.3 2023 moje syslenie ukončené

Sklamanie- 365 zmenila podmienky už sa mi na účte nebude úročiť 3,65% ale 0,365% čo znamená nič.

Za celé syslenie som zarobil cca 52€ (čisté) ďakujem.



Nuž čo ďalej mám účet v Fio tam je 2% takže zaparkujem tam.Možno ešte preskúmám investičné syslenie , skôr nakúpim ETF napr. IWDA.

Ak syslenie nepotrebujete a chcete bezplatný účet a bonus 15€ nižšie je link na registráciu.



Update:2.11. 2022

Miľník 2000€ dosiahnutý nad túto sumu sa už úročiť nebude.. čistý úrok pripísaný na účet za jeden mesiac je 5€ (hrubý úrok  6,18€ mínus daň 1,18€).

Prišla mi aj novinka "Investičné syslenie" budem sa jej venovať.



Update:17.9.2022 tu sú moje aktuálne výsledky v Syslení od registrácie začiatok roku 2022.

Vľavo celkovo pričítaný úrok z nasyslenej hodnoty , vpravo daň zrazená z hodnoty v pravo

Škoda že syslenie funguje len do 2 000€ v minulosti nebolo obmedzené, približujem sa 2K€ po jej presiahnutí sa mi už sysliť neoplatí.

Registrácia do 365 s 15€ bonusom


Update  1.7.2022: 365 zaviedla 15€ bonus ten sa pričíta na nový za registráciu tu je odkaz na registráciu s kódom  kód je ivan102287. Je to dobrý štart vyskúšať si syslenie detailné skúsenosti s ním sú v článku dolu.

  • Pozor ak máš kamoša v 365 zaregistruj s jeho kódom 15€ bonus dostanete obaja, ak nikoho nepoznáš tak použi môj odkaz:

  • Takto vyzerá registračný bonus odmena po pričítaní na účet:

Ďakujem mám doma dvoch malých čertíkov s odmenou sme rozumne naložili :)




Update 30.4.2022:

  • Banka zaviedla limit max sysliť 2000€ , môj názor na to že je to škoda zarezať takto syslenie 

Môj článok so skúsenosťami s 365 bank a syslením

 Rozmýšlal ako si spraviť finančnú rezervu tak aby sa zhodnocovala , syslenie ponúka zhodnotenie 3,65% ročne s tým že môžem peniaze vybrať kedy chcem ,to spĺnalo moje kritéria a účet je zadarmo aj karta je zadarmo. Napríklad syslenie by nemalo zmysel ak by som za účet platil 3 eura mesačne (alebo iný poplatok). Viem že ak robím malé veci opakovane môžem dosiahnuť zaujímavé výsledky.

Problém syslenia je taký že potrebujem veľkú "firepower" to je množstvo hotovosti aby som nakúpil-zaokrúhlil a uložil na úrok 

Pretože z každej transakcie zaokrúhujem na 10€ ak nakúpim za 1.5€ kartou 8.5€ ide na syslenie. 100 platieb môžem spraviť mesačne čiže je to obmedzené nasysliť môžem maximálne menej ako 1000€ mesačne.

Zaokrúhľovanie na 10€ pri syslení


Ak chcem čo najviac na účet našporiť musím spraviť veľa platieb cez kartu v tom je najväčšia brzda ktorá vyžaduje nadprácu. Tu sú tipy:

  • Napríklad ísť do Lidla kúpiť 4 rožky zaplatiť kartou 0.32€ zaplatím a 9,68€ pôjde do sporenia v syslení.
  • Objednávať z Aliexpressu drobnosti (eBay,Amazon,Banggood podobne).
  • Robiť nákupy celej rodine a blízkym (má to nevýhody neviem či to stojí za starosti)
Tu ešte spomeniem že 365 banka má niečo také ako cashback z vybraných spoločností napríklad spomínaný aliexpress  alebo 4home.sk a dalšie eshopy je ich v docela dosť.

Vysvetlím to napríklade mám učet v 365 banke a nakupujem aliexpresse :


Spravím nákup za 11€ z disponibilného cashu na účte sa mi strhne 20€ -  9€ ide na syslenie z úrokom cca 3% a z 11€ dostanem cashback 4% to je 0,44€.

Takto by som to spravil 10x za mesiac počas 12 mesiacov : 9€x10x12 = na syslení by som po roku mal 
1012€ euro a cashback by bol 52,8€ 

úrok na syslení sa horšie počíta ak ratam že prvý mesiac nedostanem nič 
  • 2 mesiac 0,219€
  • 3 mesiac  0,438€
  • 4  mesiac 0,657€
  • 5 mesiac 1,095€
  • 6 mesiac  1,314€
  • 7 mesiac 1,533€
  • 8 mesiac 1,775€
  • 9 mesiac 1,971€
  • 10 mesiac 2,19€
  • 11 mesiac  2,40€
  • 12 mesiac  2,62€
-------------------
16,212€ dostanem za rok pri úroku 2,92% (to je úrok z 3.65% ktorý ostal po zdanení vysvelené nižšie )

16.2 úrok +52,8€ = 69 € späť za to že som mesačne minul 110€ na aliexpresse celkové minuté peniaze za rok sú 1320€ no odčítana firepower je 2400€ to je spolu minuté peniaze + kolko išlo do syslenia. 

čo ak by som to z 10 násobil ? 

162 je urok + 528 cashback = 690€ a celková firepower 24 000€ zníženie velkosti potrebnej firepower je možné rohlíkovou metódou tj ak by som robil 1 € nákupy kartou tak je 100x12=1200 je minuté + 900x12=10800 = celková firepower len12000€ ročne úrok 162+48 cashback = 210€ prvý rok treba ale brať do úvahy že je celková postupne naakumulovaná suma teda nie jednorazový vklad na začiatku.


Pričítavanie úrokov je alikôtne!

V tejto časti popíšem ako prebieha pričítanie úrokov asi najväčšia výhoda je alikôtne pričítavanie úrokov to znamená v praxi ak spravím platbu 18.4 po spracovaní čo trvá dva dni 20.4 sa mi už ráta úrok do konca mesiaca tj 10 dní. 

Banka je výhode v tom že má dva dni k dobru kým sa platba spracuje.

Vždy 1 deň v mesiaci nabiehajú úroky v banke takže už po mesiaci som mal istotu že sa niečo deje a žeto funguje to je dosť dobré. Navyše ak spravím výber zo sysliaceho účtu dostanem časť úroku to je dobre dosť bánk má sporenie nastavené na rok čiže ak vyberem skorej nedostanem ani časť odmeny to sa mi na syslení páči. 

Výhoda pre mňa je taká že peniaze pracujú už ten mesiac apríl a daľší mesiac máj už budú pracovať celý.



Nevýhoda dosť výrazná je že z úroku 3.65% sa zráža daň to som zrejme prehliadol a market. dôvodov sa o tom nepíše daň je 20% daní sa len pripísaný úrok čiže 1000€ rok na syslení by som mal dostať 36,5€ nebude to tak lebo ešte sa zrazí daň z úroku 20% dostanem 29,2€ eura čistého.

Vyskúšal som urobiť okrúhlu platbu 20€ tu sa mi 10€ nezaokrúhlilo na sysliaci účet (nebolo čo zaokrúhlovať ale bol to len taký pokus).

Pri výbere zo sporiaceho účtu sa v ten mesiac peniaze neúročia , to je trochu skrytý poplatok no banky si vždy musia prísť na svoje , na to nezabúdam. Preto plánujem hotovosť držať dlhodobo viac ako rok neplánujem vyberať.

Syslenie porovaní s investovaním

  • Syslenie sa pokúsim porovnať s investovaním ich hlavné rozdiely. Pod pojmom investovanie myslím kúpu ETF alebo akcí cez brokera napr Fio , Lynx

  • Investovať môžem lubovoľnú čiastku v tomto syslenie obmedzené.

  • Investovanie môže byť stratové tak že prídem o vklad (akcia skrachuje) alebo dostanem menej než som vložil syslenie má štátnu garanciu na vklad to je tuším minimálne 20 000€ prípade krachu banky ,čiže je to rovnako bezpečné ako mať peniaze v banke.

  • Syslenie neučtuje žiadne poplatky.Pri investovaní sa platí poplatok za otvorenie pozície aj zavretie pozície napíklad 10€ alebo 5€. Pri syslení nieje výstupný poplatok iba sa v ten mesiac nesyslí pri výbere.

  • Infláciu neporazí , to je jasné ak viem peniaze minúť hneď za niečo dobré alebo potrebné treba to urobiť inflácia sa blíži 10% ,syslenie sa jej nevyrovná. Lepšie mať rezervu v syslení kde je úrok okolo 3% než naúčte kde je urok 0% a 0.01% podobne. 

  • Terminované v klady to je kapitola sa o sebe peniaze nemožem vybrať dlhu dobu inak prídem o úrok a kúpna sila čo dostanem je aj tak menšia než som vložil kvôli inflácii.  

  • Syslenie sa oplatí ak máte dosť hotovosti a robíte online platby, alebo platíte kartou.Osobne som si otvoril účet v 365 kvôli sysleniu, účty zadarmo majú aj Mbank a Fio možno aj daľšie banky. Vytváranie bezpečenej rezervy s dobrým úrokom na syslení treba mať firepower asi 1000€ mesačne potom to ide dobre. Pre mňa malo naviac zmysel zaokrúhľovanie na 10€ , ostatné 5€,1€ a bez centový účet do syslenia ukladajú menej.


Ak máte nejaké otázky možete mi napísať do komentáru ,dúfam pomohol článok o syslení.  


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Fio 2% sporenie skúsenosti

Standby odber elektriny domácnosti